Wednesday, April 2, 2014

SET KURUS SHAKLEE

Assalamualaikum
Apa khabar sahabat semua????Dah lama ummi tak share kat sini...Ini pertanyaan dari seorang sahabat adik bongsu ummi...Semoga apa yang ummi kongsikan ini dapat memberikan manfaat buat sesiapa yang memerlukan.Jom kita tengok apa yang ada dalam SET KURUS SHAKLEE ni.....Terdapat beberapa proses yang perlu kita lalui.Antaranya:

Proses pemecahan lemak, boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak



Proses mendetox dan membuang adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.




Bagi yang tidak sembelit, boleh mengambil Alfalfa, dan yang mengalami masalah sembelit, boleh ambil Herb-Lax.. Herb-Lax tidak sesuai untuk ibu yang menyusu kerana ia akan menyebabkan bayi cirit-birit.
Proses membina otot dengan protein. Ini adalah kerana protein sangat membantu dalam meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot dari bebas lemak.

Untuk protein yang terbaik, ummi syorkan kawan-kawan mengambil Cinch Shake Mix tetapi bagi ibu yang menyusu ummi syorkan mengambil ESP / Mealshakes..(ESP juga membantu dalam membanyakkan susu badan)



Kenapa mesti mengambil protein?

Kerana apabila lemak diurai dari badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.


Kawan-kawan mesti tertanya-tanya mengapa mesti begitu banyak yang perlu diambil dalam set kurus Shaklee..Ini adalah kerana Set Shaklee tidak seperti Set Kurus jenama lain yang memberikan kesan dengan cepat dan tidak kekal..Selain itu, set lain memerlukan kawan-kawan untuk berpantang..Mesti kawan-kawan tidak mahu kan??Tetapi ini bukan bermakna kawan-kawan tidak perlu pantang jika mengambil Set Shaklee..Cuma kawan-kawan perlu mengurangkan LEMAK dan perlulah juga bersenam dan MINUM AIR SEBANYAK 3 LITER supaya proses pengurusan berjalan dengan lebih cepat dan berkesan.
InsyaAllah.


Salam sayang dari ummi
JomUbahUntukSihat
sms | 0194548276
email | sitiaisyahibrahim@gmail.com
fb | Siti Aishah Ibrahim
id Shaklee | 960271

ALLAH YA ALLAH


**kami hanya berusaha utk mencuba yang terbaik, selebihnya hanya kepadaMU kami berserah**

No comments:

Post a Comment