Tuesday, February 25, 2014

SET HAMIL (trimester 2 & 3)

Assalamualaikum...kali ni jom kita tengok pula supplemen yang boleh / perlu diambil oleh ibu hamil (trimester 2 & 3).Tetap sama seperti set untuk trimester 1 cuma ada penambahan OMEGAGUARD dan ESP.



ESP (1 sudu besar sehari):
Sumber protein, non-GMO soy.

OmegaGuard (1 biji sehari):
Shaklee fish oil, sumber DHA & EPA untuk brain development baby & bantu kurangkan kolesterol buat si ibu. Sebaiknya di amalkan waktu trimester 2 & 3. Better consult dengan gynae bilakah waktu yang sesuai untuk mula makan fish oil.

*OmegaGuard: Ada keraguan mengenai kandungan EPA yang tinggi tidak sesuai untuk preggie moms. Dicadangkan tidak lebih 3g sehari. Sebab itu kita ambil sebiji sehari sahaja! Kandungan EPA yg tinggi dikhuatiri beri kesan pada perkembangan motor anak. Kelebihan Omega Shaklee ialah ia diperbuat daripada ikan, bukannya hati ikan. Dan ia ditapis, jadi benda- benda bahaya dah ditapis keluar. Bagi fish oil yg dibuat dari cod liver oil (hati ikan), boleh jadi toksik jika berlebihan.


Antara Supplement lain yang dicadangkan :


MEAL SHAKES DAN PERFORMANCE DRINK




Meal Shakes (1 sudu besar sehari):

Multivitamin lengkap di dalam bentuk serbuk, yang mengandungi protein dan fiber. Sesuai di amalkan terutama peringkat awal kehamilan di mana ibu morning sickness, tak lalu makan, kerap muntah dll.

Performance Drink (PD)-ikut keperluan:
Badan terhidrat sentiasa terutama ketika cuaca panas terik, menghidap selesema/ demam, beri tenaga berpanjangan terutama jika ibu hamil & berpuasa. Lebih baik minum PD ini untuk memastikan paras gula di dalam darah stabil/ normal. Ingat, wajib simpan di dalam peti sejuk untuk tahan lama. Tak perlu minum hari2 pun, minum jika perlu sahaja.


Salam sayang dari ummi
 
JomUbahUntukSihat
sms | 0194548276
email | sitiaisyahibrahim@gmail.com
fb | Siti Aishah Ibrahim
id Shaklee | 960271

ALLAH YA ALLAH


**kami hanya berusaha utk mencuba yang terbaik, selebihnya hanya kepadaMU kami berserah**




No comments:

Post a Comment